Silné puto - spojením lásky k športu a prírode vzniklo zázemie pre 3 predajne bicyklov a cyklistický e-shop

Vášeň dokáže byť silným hnacím motorom pre akýkoľvek dopravný prostriedok aj podnikateľský sen. Spojením obchodnej túžby a záľuby v cyklistike vznikol aj Terrabike. Značka, ktorá je nablízku ľuďom zaujímajúcim sa o aktívny životný štýl.

Za ideou vytvoriť silné cyklistické zázemie v regióne Turca, známeho skôr technicky orientovaným priemyslom, stojí dvojica aktívnych nadšencov. Kedy sa spojili ich cesty a z myšlienok sa stali činy vedúce k založeniu značky Terrabike?

 

Terrabike vznikol, aby sme boli bližšie k vám, bližšie k zákazníkom, aby sme robili váš svet krajším a radostnejším miestom pre život, lebo cesta ku šťastiu vedie aj cez bicyklovanie.

 

Značku Terrabike založili v roku 2015 Peter Kviatkovský a Ľubomír Petrovič. Dnes vytvára Terrabike silné zázemie pre profesionálnych aj začínajúcich cyklistov v podobe sietí predajní v Turčianskych Tepliciach, Ružomberku a Banskej Bystrici, servisných miest a e-shopu. 

 

Peťo, rekreačný cyklista a majiteľ značky Terrabike má za sebou založenie niekoľkých spoločnosti a startupov, ktoré prinášajú ľuďom úžitok a radosť.

Ľubo, obchodný riaditeľ Terrabike, je vášnivý cyklista srdcom aj telom. Popri cyklistike manažuje sieť všetkých troch predajní, so sídlom spoločnosti v Turčianskych Tepliciach. 

 

V našom rozhovore, zakladatelia značky a e-shopu Terrabike, opisujú detaily vzniku a benefity pre profesionálnych bikerov aj príležitostných cyklistov. Spustenie novej verzie cyklistického e-shopu je súčasťou dynamického vývoja značky v segmente cyklistiky.

Terrabike sa aj prostredníctvom užívateľsky príjemného a funkčného e-shopu približuje čo najviac k svojim zákazníkom. Chce byť súčasťou ich voľného času.

E-shop je súčasťou vízie poskytnúť zákazníkom priestor na príjemne strávený čas, v pohodovej atmosfére, kde si môžu prísť oddýchnuť, načerpať novú inšpiráciu a vypočuť cenné rady. Tento priestor fyzicky vytvára sieť našich predajní a servisných stredísk, v online priestore je takýmto miestom e-shop.  

 

Peťo, cyklistike sa venuješ skôr rekreačne a bicykel je pre teba skvelým prostriedkom pre relax a dobrodružstvo. Ako sa zrodila myšlienka založiť značku Terrabike? 

Na začiatku to bola značka TR-Bike, čo bol prvý malý lokálny obchodík v Turčianskych Tepliciach zameraný na športový tovar, ale hlavne na cyklistiku. Tento obchodík tu vznikol preto, lebo v našom meste chýbal špecializovaný cyklistický a športový obchod. Zhruba po 1-2 rokoch jeho prevádzky sme sa rozhodli expandovať aj do iných regiónov. Otvorili sme predajňu v Banskej Bystrici na najväčšom sídlisku, kde rovnako špecializovaný cyklistický obchod chýbal. Nazvali sme ho BB-Bike.

Keď sme uvažovali o ďalšej expanzii a o e-shope, dospeli sme k záveru, že obchodnú značku potrebujeme zjednotiť. Tak vznikol nový brand Terrabike, ktorý je foneticky veľmi podobný pôvodnému TR-Bike. Novou značkou Terrabike sme chceli tiež vyjadriť naše poslanie „svet bicyklov“ alebo inak „územie pre bicykel“. Verím, že toto sa nám podarilo a takto náš brand vnímajú aj naši zákazníci a priaznivci.  

 

Ktoré hodnoty vystihujú značku Terrabike najviac?

Vystihuje nás najmä vášeň, ktorá sa nesie všetkými našimi obchodnými aj športovými aktivitami. Robíme to, čo milujeme. Milujeme to, čo robíme. lebo len s vášňou vznikajú naozaj veľké veci. Našou trvalou hodnotou je tiež dôvera.

Veríme svojim skúsenostiam a dôverujeme si navzájom. Zároveň dôveru u nás nachádzajú naši zákazníci. Môžu sa spoľahnúť, že vám v procese výberu, nákupu a servisovania poradíme tak, ako by sme to robili pre seba. V neposlednom rade charakterizuje značku Terrabike aj udržateľnosť, a to vo všetkých smeroch.

Našim cieľom je prinášať vyššiu hodnotu našim zákazníkom, spotrebiteľom, komunitám, v ktorých pôsobíme, ako aj našej spoločnosti. Podporujeme ekologický prístup k prírode a zároveň sa snažíme znižovať našu ekologickú stopu.



V podnikateľskom prostredí si známy tiež svojimi dlhoročnými obchodnými skúsenosťami. Rád sa venuješ aj dobročinným aktivitám a podporuješ rôzne záujmové skupiny a iniciatívy. Čo je motívom, pre ktorý všetky tieto aktivity robíš?

Som názoru, že je namieste podeliť sa so spoločnosťou aj o dosahovaný úspech. Práca a energia venovaná podnikaniu mi tak potom dáva väčší zmysel. Je to skvelý pocit, vedieť že sme pomohli niekomu alebo niečomu užitočnému, všeobecne prospešnému. Tu však musím povedať, že sa nejedná o „moju” pomoc a podporu, ale o „našu“ pomoc a podporu. Keď niečo podporujeme, tak je to zásluha celého nášho kolektívu a rovnako našich zákazníkov a priaznivcov, veď bez nich by som či sme nemali ako pomáhať.

 

Ktorá silná stránka ťa sprevádza všetkými podnikateľskými aktivitami? V čom tkvie tá sila, ktorá preklápa sny na skutočnosť?

Myslím že je to tvrdohlavosť, no neviem či je to silná stránka ☺

Ak v niečom vidím zmysel, idem si za tým a nerád to vzdávam. 

Za ďalšie je to aj dobrý pocit z toho, že uskutočňovaním podnikateľských vízií dokážem dať šancu na sebarealizáciu a obživu aj ďalším ľuďom.

Nemôžem povedať, že každý pokus končí úspechom, ale podľa mňa každý pokus stojí za vyskúšanie...

 

“Bližšie k vám.” Idea rastu značky Terrabike a spustenia nového e-shopu hovorí jasnou rečou. Priblížiť sa čo najviac zákazníkom. Terrabike je profesionálnym cyklopredajcom, e-shopom a servisným miestom. Aké výhody u vás čakajú na zákazníkov?

Budujeme tím špecialistov a odborníkov na cyklistiku, nadšených bikerov, pre ktorých je práca hrou a cyklistika životným poslaním. Naši odborní konzultanti sú poháňaní túžbou prinášať vám radosť z pohybu, z objavovania nových obzorov, zdolávania nových mét. Neustále sa zdokonaľujeme, aby sme zabezpečili garanciu kvality a špičkové konzultácie postavené na individuálnom prístupe ku každému zákazníkovi.

 

Ľubo, tvoja cesta k Terrabike viedla cez túžbu pomáhať ľuďom objavovať šťastie v cyklistike. Zároveň rešpektuješ prírodu a snažíš sa konať tak, aby bolo čo zanechať aj pre budúce generácie. Čo ti pri vzniku značky napovedalo, že práve Terrabike dokáže spojiť bicyklovanie a úctu k prírode a jej ochrane?

Šťastie je jedna z vecí, ktorá sa v dnešnom svete z ľudí vytráca a som presvedčený o tom, že cyklistika a pobyt v prírode je jednou z ciest, ako to šťastie nájsť. Človek prichádza na iné myšlienky, objavuje seba samého a zároveň regeneruje duševné zdravie. To je to, čo sa snažím ľuďom ukázať.

Cyklistika ako šport je hlavne o prírode a o súžití s ňou, preto si myslím že práve cez cyklistiku vieme budovať povedomie o tom, ako sa k prírode správať, aby sme našim budúcim generáciám zanechali čo najviac. Zároveň všetci ľudia, ktorí za značkou Terrabike stoja, si prírodu vážia a preto sa nám darí podporovať rôzne projekty na obnovu a ochranu prírodných bohatstiev.

 

Si vášnivým cyklistom, špecialistom na bicykle aj obchodným riaditeľom Terrabike. Kde vidíš najväčšiu pridanú hodnotu Terrabike pre všetkých, ktorí chcú bicyklovať?

Najväčšou hodnotou Terrabike sú ľudia, ktorí za ním stoja a s ktorými sa môžete stretnúť predovšetkým osobne na predajniach alebo v online komunikácií. Vedia poradiť po odbornej stránke a vďaka svojim skúsenostiam vedia poradiť, či už pri výbere tovaru, ale aj v ostatných oblastiach cyklistiky.

Naša pridaná hodnota je predovšetkým v tom, že nie sme len predavači bicyklov, ale všetci tým žijeme, napĺňa nás to a snažíme sa pomôcť pri výbere tak, aby bol náš zákazník spokojný a rád sa ku nám vracal.

 

V tomto čase spúšťate nový e-shop. Na čo sa jeho užívatelia a záujemcovia o bicykle môžu tešiť?

Novým e-shopom sa snažíme našu ponuku sprehľadniť a priblížiť širšiemu publiku. Rovnako tak budeme postupne rozširovať ponúkaný sortiment aj zastúpenie jednotlivých značiek. Terrabike nie je len o e-shope ale aj o zážitkoch, radách a novinkách, ktoré budeme zdieľať na našom blogu.

 

Na internete nájdeme mnoho cyklistických e-shopov. Čím sa odlišuje Terrabike od ostatných?

Za Terrabikom stojí tím ľudí a hlavne reálne skúsenosti, reálne sklady, zásoby a predajne. To mnohým dnešným e-shopom chýba. Terrabike sa zameriava na široké spektrum značiek. Nie sme e-shop o jednom brande, a to hlavne z toho dôvodu, aby si mal zákazník z čoho vybrať, aby sme sa čo najviac vedeli priblížiť jeho požiadavkám.

Tovar, ktorý ponúkame, sami používame a testujeme, takže vieme vybrať to najlepšie a máme reálne skúsenosti. Rovnako tak sledujeme trendy takže, mnohé novinky na trhu vieme ponúknuť medzi prvými. E-shop Terrabike je intuitívny, moderný a užívateľsky jednoduchý. Vieme ponúknuť aj tovar, ktorý je u externých dodávateľov a v relatívne krátkom čase ho dostať k našim zákazníkom. A ako som spomínal už vyššie, Terrabike nie je iba e-shop. 

 

Milujeme bicykle a všetko, čo k nim patrí

Terrabike